2022. március 19., szombat

A Kétágú-hegy csodálatos sziklavilága

Kesztölc Komárom-Esztergom megyében található. A Kétágú-hegy a település felett húzódik, hegyoldala meredeken "zuhan le" Kesztölc irányába. A Pilis vonulatának egy hosszan elnyúló gerince, melynek mindkét ága sziklás. A jobb ága a magasabb, legmagasabb pontja 504 méter, ahol több barlang is található. Most a bal ágát másztuk meg. A teteje és az oldala végig kisebb-nagyobb sziklákkal, kőtömbökkel tarkított. A hegy legmagasabb pontja itt 400 méter körül van.

Parkolni a heggyel szemben, a keskeny, de aszfaltos út mellett lehet.

Már sokszor kirándultunk a hegyen, legutóbb tavaly kora ősszel is, akkor a jobb ágán. Mindig szívesen jövünk ide. Ezen, a bal ágán csak egyszer kirándultunk, már elég régen, épp itt volt az ideje újra felkeresni. Akkor toronyiránt mentünk fel a sziklák között, ami elég nehézkes volt, ezért most a két gerinc között, ahol szétválik az út, balra kanyarodtunk, a zöld négyzet jelzésre. Innen hamar letértünk, ismét balra egy jelzetlen útra, amin a hegy gerincén végighaladtunk, a hegy végéig. Ott már végetért az út, s mivel nem vagyunk hegymászók, így nem is kíséreltük meg a leereszkedést. Visszaindultunk, és egy rövid szakasz után az erdős részen kissé meredek, de járható hegyoldalon sikerült lejutnunk a hegy hátoldalán. Innen már könnyen visszajutottunk arra az útra, amin a hegy két gerince között felfelé jöttünk utunk elején.

Gyönyörű kirándulás volt, hisz nekünk kedvencünk a sziklás terep! Bár végig sziklákon, és azok között haladtunk, de mégsem mondható megerőltetőnek ez a túra. A megtett utunk is csak kb. 5,3 km volt.

Sajnos még a fák, bokrok nem éledeztek, minden kopasz, szürke-barna volt, sokszor olyan érzésünk volt, mintha novemberben járnánk, de a virágok már nyiladoztak, jelezték hogy itt a tavasz.... nagyon szépek voltak!

Mindenkinek - aki a környéken lakik, s még nem járt itt és szereti a sziklás helyeket -, szívből ajánlom ennek a hegynek a megmászását!

A Kétágú-hegy a Duna-Ipoly Nemzeti park része.

A felvételek 2022. március 14-én készültek.

Útközben Pilisvörösvárnál a körforgalomnál most ez a kedves tavaszi kép fogadott

A Kétágú-hegy odautazáskor még az autóból nézve

Már gyalogosan a hegy felé

Ide fogunk felmenni

Ráközelítve a hegyre...

Az első sziklák, ami mellett elhaladtunk

Még a zöld négyzet jelzésen megyünk....

...de itt már a jelzetlen úton...

Már magasan járunk

Az első tavaszi hérics....

A gerincen vezet egy ösvény

Az első nagy sziklatömbök...

Szemben a hegy jobb ága magasodik

Fürtös gyöngyike

Kövirózsák....

Ujjas keltike...

Hóvirágok.....

Tavalyról itt maradt bogyók

Verőköltő bodobácsok

Kilátás Esztergom felé....

Alattunk a bánya területe....

A bánya a hegy keleti vége alatt van, innen már nincs tovább út, csak egy 75 fokos lejtőn

Már lent járunk a hegy túloldalán.....

Már lejöttünk a hegyről, ott megyünk, ahol felfelé jöttünk...

Ráközelítve a sziklákra

És már újra az autóban ülünk, búcsúpillantás a Kétágú-hegyre....

1. Csodálatos képek! :) Köszönöm, hogy megnézegethettem.

1. Köszönjük Vanilin, csodás volt, jó nézegetni azóta is a képeket, de a legjobb élőben megnézni! 😁

2. Ti állandóan csak mentek és mentek meghódítani a sziklás hegyeket! Csodás a természet hogy a köves részeken is milyen szép virágok vannak.

1. Köszönjük Éva! Milyen jól észre vetted, hogy mostanában több sziklás helyen jártunk, pedig még nem is tudod, hogy tegnap és ma is sziklás hegyeken kirándultunk 😂. Tegnap 6,5, ma pedig 9,5 km-t gyalogoltunk. Most kicsit el is fáradtunk már 😊. Ahogy sorra kerülnek, hozom a képeket....