2023. február 18., szombat

Februári séta a Budai-hegyekben, a jeges-fagyos Guckler Károly ösvényen

Ezen a szép napsütéses februári napon is a közeli Budai-hegyeket vettük célpontul egy rövid kirándulásra, sétára. A Guckler Károly ösvényen kétszer jártunk már, tavasszal-nyáron, de télen - amikor hó borítja az erdőket - még nem. Havat amúgy is ritkán látni mostanában, főleg a városban. A hegyekben, egy-két-száz méterrel magasabban van remény kevéske hóra, akkor is, amikor lejjebb híre-hamva sincs a télnek.

Az ösvény megközelítése legegyszerűbb a Szépvölgyi út és a Hármashatár-hegyi út találkozásánál lévő Fenyőgyöngye Vendéglő közeléből (a 65-ös és 65A jelzésű autóbuszok megállója is itt van).
Itt még kicsit menni kell a Hármashatár-hegy csúcsa felé az aszfalt úton, ahol parkolni is lehet. Innen már az Országos Kéktúra jelzésén haladjunk fel a hegyre, majd a zöld kereszt jelzésen térjünk le jobbra, ez már a Guckler ösvény.

A sétány, ami egyben tanösvény is, a Hármashatár-hegy egykori újraerdősítését vezető Guckler Károly főerdőmesterről kapta nevét. Ő volt az, aki 1918-ban kialakította a sétányt, úgy hogy az ne emelkedjen és szinte végig kb. 370 méteres tengerszint feletti magasságban haladjon, ahonnan gyönyörű kilátás nyílik a Dunára és a városra. A útszakasz 3,5 km hosszú, a főváros környéki erdők élővilágát és az óbudai térség történelmét bemutató 14 interaktív tábla mellett két kiépített kilátópontja is természetjárásra hív. A kilátóteraszokról (ezekről most felvétel nem készült) szép panoráma nyílik Óbuda és a főváros északi irányába.

A sétautat 2018-ban újította fel a Pilisi Parkerdő Zrt

A felvételek 2023. február 10-én készültek.

Indulunk az Országos Kéktúra jelzésen...

Már a sétányon haladunk....

...ahol egyre több a hó, és minden fagyos-jeges....

Kilátás Óbudára

A rügyek már készülődnek a tavaszra

Jó volt kicsit megpihenni, és gyönyörködni a napsütéses panorámában

Ilyen, és ehhez hasonló információs táblák tájékoztatják a túristákat

Egy-két sziklatömb mellett halad az út....

Sokan futottak is a jegesre fagyott havas úton

"Ott lakunk valamerre..."

Szépen csillogott a jeges hó

A szemben a világos háztömbök a Vörösvári út házai, a hozzánk közelebb eső hosszú házsor a Bécsi út, köztük pedig mi lakunk a rövid háztömbök egyikében.

Az út végig csúszós-jeges volt, így nem is mentünk tovább,
innen már fordultunk vissza...

1. No, ez a téli erdő - legalábbis engem - nem csábítana. De hamar jönni fog a tavasz, és majd előbújnak a virágok, hogy feldíszítsék az erdőt...

1. Nekem tetszett, szeretem a havas téli tájakat, csak ne csúszott volna annyira az út 😊. De a tavaszt mi is várjuk már nagyon, amikor virágba borulnak az erdők. Reméljük nem kell már sokáig várni rá....