2020. március 21., szombat

Koratavaszi kirándulás a dimbes-dombos Disznófőn

A 385 méter magas Disznófő Piliscsaba és Nagykovácsi között, a Kis-Szénástól nyugatra található, a Budai Tájvédelmi Körzet területén.
Régebben már kétszer jártunk itt - egyszer szintén így márciusban, és egyszer nyáron -, akkor Piliscsaba felől közelítettük meg, most Pilisszentivánról indultunk, mert innen nem olyan nehéz feljutni. A pilisszentiváni temetővel szemben lévő parkolóban hagytuk a kocsit, innen először a sárga, majd a piros sávon haladtunk, aztán a piros kereszt mentén, majd ezt elhagyva jobbra letértünk egy jelzetlen földútra észak-nyugati irányba, ami nagyjából egyenes vezetett a Disznófő tetejére.

A Disznófő dimbes-dombos buckái úgy hatnak, mint egy holdbéli táj, főleg ilyenkor, amikor még nem zöldelltek ki a fák, bokrok. Talán így kora tavasszal még látványosabb is, mint nyáron.
Nagyon szép és érdekes a táj, rengeteg csodálatos tavaszi virág nyílik ilyenkor, s ebben a korona vírusos időszakban, amikor nem tanácsos emberek közé menni, nem is tehetünk mást, mint hogy kimozduljunk a természetben, ahol alig találkozunk emberekkel. Mi most nem is találkoztunk senkivel, csak a friss levegő és a vidám madárcsicsergés kísért végig utunkon....

A felvételek 2020. március 15-én készültek.

Senki ne ijedjen meg, nem vagyok ilyen ügyes, inkább úgy mondanám, hogy a férjem volt ilyen ügyes,
hogy engem a fatörzsre varázsolt.....

...vagyis két képből készült, nekem csak az árok mellett, az úton kellett egyensúlyoznom 😊

Szépek voltak az odvas keltikék

Ez a virág nem nyílt még ki, sokat láttunk belőle, de a nevét sajnos nem tudjuk....

...úgy ahogy ezt a szép sárga virágot sem ismerjük

Bársonyos tüdőfű

Hóvirágból nagyon sokat láttunk, egyik szebb volt, mint a másik....

Leánykökörcsin

A piros sáv és a piros kereszt jelzés találkozásától ezért a szép kilátásért letértünk egy jelzetlen földútra, ahol ezt láttuk egy dombról. Mögöttem leghátul a Pilistető látszik.

Kilátás a Kis-Szénásra....

Innen ismét visszatértünk az eredeti útvonalra

Ismét egy leánykökörcsin

Ahogy a távolból megpillantottunk a Disznófőt....

....majd egyre közeledtünk hozzá....

Innen jöttünk....

....és erre megyünk tovább

Feri közelebbről is megvizsgálja ezt a szép leánykökörcsint.... 😊

Ezért érdemes volt lehasalni

Újabb buckákra is kimerészkedünk....

Erre megyünk tovább, fel a legmagasabb pontra...

...innen pedig jöttünk

Tovább, ismét felfelé...

Nagyon változatos a táj, szinte méterenként más-más arcát mutatja....

Megérkeztünk a legmagasabb pontra...

Már indulunk visszafelé, a távolban, bal oldalt látszik a Disznófő...

...és ráközelítve

Ezt a buckát mát nem volt erőnk megmászni....

Kilátás a Kis-Szénásra

Ismét gyönyörű leánykökörcsinek....

Nemsokára visszaérünk, még egy utolsó kerítésen való átmászás....

1. Gyönyörű helyen jártatok! Én egy hete a Budaörsi-Kopárokon kirándultam, csodás volt. Ha nem voltatok még arra, ajánlom szeretettel.

2. Egy kicsit elkalandozva az oldaladon, most vettem észre, hogy jártatok arra. Szuperek a képek! :)

1. Köszönjük szépen Vanilin! Igen, jártunk már arra, kétszer is, nagyon szép hely az is. Ha tudsz valami jó helyet, ahol még nem jártunk, szívesen vennénk az ötletet 😊, mert a Rám-szakadékon kívül (azt én a beteg lábammal már nem tudom végigjárni) nem nagyon találunk új kirándulóhelyeket 😊

3. Szép látni ahogy éled a természet jó kis sétát tettetek:)

1. Köszönjük Éva! Nagyon szép ez a táj, jó volt kint lenni a természetben. Szépek voltak a virágok is, pár helyen jó kis kaptató is volt, úgyhogy nagyon jól éreztük magunkat, kellemesen elfáradtunk 😊

4. Ezen a mészköves talajon csoda, hogy megtelepedik rajta a növényzet, és ilyenkor, lombok nélkül a kopársága feltűnő, és csak a messzire belátható tájban gyönyörködhet a szem.

1. Köszönjük Kincse! Mivel kétszer jártunk már itt, tudtuk, hogy kevés ember jár erre, és most ez a legfontosabb, hogy zsúfolt helyeken ne mászkáljunk.... meg persze azért is választottuk ezt, mert ilyenkor kora tavasszal, amikor még nem zöldelltek ki a fák, bokrok, igazi holdbéli ez a táj, ami érdekes, különleges, nagyon tetszik nekünk.... 😊

5. Gyönyörű!!!!!! és az a sok tavaszi virág! A tüdőfűért és a keltikéért csorog a nyálam.

6. Kedves Katalin!
    Ma ismét erről a blogról "loptam" túraötletet. Pilisszentiván → Hosszú-árok → Disznófő → Piliscsaba útvonalon mentem. Szép volt az egész túra, de a Disznófő csodálatos volt. Köszönöm az ötletet!

1. Örülünk, hogy tudunk túraötleteket adni, és további jó kirándulásokat kívánunk!