2018. október 7., vasárnap

Kirándulások Pilicsaba környékén: a Dévényi Antal kilátó és egy felhagyott kőfejtő

Két egymásutáni nap is Piliscsabáról indulva kirándultunk. Első nap a Dévényi Antal kilátót kerestük fel. Piliscsabán a temető mellett parkoltunk. A kilátóhoz a kék háromszög jelzésen indultunk a településen keresztül, lefelé a kék és a piros kereszt jelzés mentén egy nagy kört megtéve tértünk vissza a temetőhöz.
A kilátó - mely 2015-ben épült - a Pilisben, a Piliscsaba határában lévő 447 m magas Nagy-Kopasz hegy tetején áll. Tervezője Kollár József Ybl-díjas építészmérnök. A kilátó nagyon ötletes, érdekes formájú - a népszerű, fából készült építő-logikai játékra, a Jengára emlékeztet -, tetejéről nagyon szép a kilátás minden irányban, szép tiszta időben messze ellátni.
A kilátónál először az építése évében jártunk, ITT megnézhető az a kirándulás. Jól látszik rajta, hogy a három év alatt mennyit változott a fának a színe...

Másnap a Klotild-barlangot akartuk megkeresni. A piros kereszt jelzésen indultunk, majd a közös piros és sárga sáv jelzésen haladtunk, amiről letértünk jobbra egy jelzés nélküli útra. Annak ellenére, hogy a GPS szerint ott voltunk a barlang mellett, nem találtuk meg. Valószínűleg egy meredek oldalba kellett volna felkapaszkodni, de erre nem vállalkoztunk. Viszont a közelben találtunk egy felhagyott kőfejtőt (N47 39 04.5 E18 52 18.6), ahol szép kristályokat láttunk. Utána tovább menve kijutottunk egy szép rétre, ahonnan jó kilátás volt a környékre, Pilisszántótól a Kevélyekig.

A felvételek 2018. június 30-án és július 1-én készültek.

A Dévényi Antal kilátó

A kilátó...

Kilátások a kilátó tetejéről...

Én a kilátó alatt

Egy ötletes útjelzőtábla az erdőben

Egy kis ízelítő a nyár növény- és állatvilágából....

Szokatlanul sok szarvasbogarat láttunk a két nap alatt

Mintha egy állatfej nézne ki a földből

Már Piliscsabának Klotildliget nevű településrészén járunk, ahol egy Trianon emlékművet
 láthatunk, Turulos szoborral és egy kettőskereszttel....

....a Turul közelebbről

A kettőskereszt

Arany János születésének 200. születésnapjára állított emléktábla,
szintén a kettőskereszt közelében.

Másnap séta az erdőben és az elhagyott kőfejtő

Az elhagyott kőfejtő...

Séta tovább az erdőben...

Itt értünk ki a mezőre, ahonnan nagyon szép volt a kilátás - szemben a Piis-tető a László kúpjával, a jellegzetes pilisszántói hegyoldallal