2024. augusztus 12., hétfő

Kirándulás Köves-bérc vadonjában

Mindig kell egy kis "Chalenge" (kihívás), anélkül nem is igazi a kirándulás 😂. Sokszor volt már így, hogy csak egy könnyed, pihentető kiruccanást tervezünk, aztán kalandos órák lesznek belőle.

Ez is úgy indult - hogy mivel meleg van, de mégse üljünk egész nap a négy fal között -, jöjjünk ide, hisz erdős a táj, sok az árnyat adó fa, már többször voltunk itt. De az évek alatt nagyon megnőttek a fák, szinte bozótos lett a sziklákkal tűzdelt kellemes táj. Több sziklás részt meg sem találtunk, vagy annyira benőtték a fák bokrok, hogy szinte fel sem lehetett ismerni, esetleg meg sem lehetett közelíteni. Szinte olyan volt, mintha Csipkerózsika meséjébe csöppentünk volna.

De nagyon jó túra volt, és kellemesen elfáradva tértünk haza.....

Pilisborosjenő határától kicsit délre, a téglagyár közelében, a Duna-Ipoly Nemzeti Park részeként találhatjuk a 274 m magasan fekvő Köves-bércet, melyre az Országos Kéktúra mentén haladva érhetünk fel. A Pilis hegység egyik legdélebbi magaslata, közel a hegység keleti végéhez.

A Kövesbérci út felső végén parkoltunk. Innen indul a kék jelzés. Kb. 800 m után van egy elágazás, itt jobbra kell letérni a jelzésről és utána nem sokkal balra lehet kimenni a Köves-bércnek nevezett kilátópontra.
Nem kell különösebben nagy emelkedőt leküzdenünk, hogy a tetejéről megpillantsuk a Kevélyekre nyíló szép kilátást. Csak az elején meredekebb egy kicsit az út.
Az elnevezése nagyon találó, mivel a táj dimbes-dombos, "elszórva" kövekkel, sziklákkal.

A felvételek 2024. június végén készültek.

Elindultunk felfelé a kissé meredek sziklás úton

Az első kilátás

Még éretlen a som

Tovább felfelé a sziklák között...

Macskafarkú veronika

Virágzó varjúháj

Réti csormolya..

Moha közelről

Kis ezerjófű

Kilátás a kevélyek vonulatára....

Panoráma a Köves-bérc tetejéről....

Kilátás ismét a Kis- és a Nagy-Kevélyre

Ebéd 😄

Réti csormolya..

Már visszafelé

Nagyon megtetszett ez a félig kidőlt fa, ami teljesen olyan volt, mint egy hatalmas agancsú menekülő szarvas. Még a szeme helyén is csillogott egy kis pötty 🌞

Kilátás a lefelé vezető útról...

Már lefelé a köves úton....