2023. január 8., vasárnap

Él az erdő, csak pihen még - rövid januári kirándulás a 495 m magas Hármashatár-hegyen

Rég kirándultunk már, utoljára még november első felében. Valahogy sosem volt olyan az időjárás, hogy kedvezzen a túrákhoz, vagy más elfoglaltságunk volt.

Az idei utunk is csak közeli Budai-hegyekbe, erdőkbe vezetett, de a szép időben nagyon jó volt kimozdulni a zöldbe.
A Hármashatár-hegy kedvelt kirándulóhelyünk, mi is már több évtizede járunk ide, és a blogomon is sok bejegyzés is van már róla, de mégis mindig más. Bár a fák kopárak, szürkék, mégis sok színben pompázott az erdő....

A Hármashatár-hegy a Budai-hegység északi-északkeleti részében, a Budai tájvédelmi Körzet területén helyezkedik el, legmagasabb pontja 495 méter magas. Nevét a XIX. században kapta, mert 1873-ig a hegycsúcson találkozott Buda, Óbuda és Pesthidegkút közös hármas határa. A csúcs ma Budapest II. és III. kerületének határvonalán fekszik.
A tetején álló Guckler Károly kilátó 2016. áprilistól látogatható.

A felvételek 2023. január 4-én készültek.

Elindulunk körutunkra

Moha - az első zöld, amit megláttunk

Kilátás Óbudára.....

...és kicsit távolabbról

Itt megpihentünk kicsit.....

Csipkebokor, mely még az őszt idézi....

Kis katica napozik

Sikerült egy harkályt is elcsípni 🐦

Felértünk a 495 m magas Hármashatár-hegy tetejére, ahol áll a Guckler Károly kilátó.
Most is eléggé benépesedett.

Már lefelé megyünk, a másik irányban

Zuzmó vagy moha, sajnos nem tudjuk.....

...és közelebbről

Sárga zuzmó

Talán ez moha volt...

Ismét a sárga zuzmó, egy másik fán

Lefelé a köves úton

A zuzmó valójában önellátó élőlény, ami nem károsítja a fát. Azonban jelenléte arra utal, hogy túl párás a terület mikroklímája, ami egyéb gombabetegségeknek is kedvező....

...és közelebbről

Üde zöld "petrezselyem" 😀

1. Én úgy gondolom, hogy az első "zöld" kép (a földön), az inkább moha, mert eléggé különbözik a zuzmóktól - de lehet, hogy tévedek. Amúgy én is nagyon kedvelem az efféle kis lényeket és kellőképp csodálom is, hogy igénytelenségük dacára, milyen különlegességeket tudnak produkálni.

1. Köszönjük szépen az észrevételedet, szeretjük mi is ezeket a kis lényeket - ahogy nagyon találóan fogalmaztad. Sajnos nem nagyon ismerjük a pontos nevüket, azért írtam hogy vagy ez, vagy az a neve. Még ha interneten vagy könyvben utánakeresünk, akkor is sokszor nem tudunk különbséget tenni köztük.
      De lényeg hogy szépek, jó hogy itt vannak, és jó észrevenni őket....
      Csak lenne már ismét olyan időjárás, hogy járhatnánk a természetet, Te is, és mi is!